صعود به قله سایت (دشته)

در تاریخ 5/دیماه 1399 قرار بر این بود بهمراه گروه کوهنوردی شیفتگان پرواز ( کرج ) صعودی به قله ی کِرکوه در ارتفاعات البرز جهت نصب تابلویی که توسط این گروه تهیه شده بود داشته باشیم ساعت 6 صبح همگی در پیچ اول روستای خوزنکلا روبروی سازمان آب آماده برای رفتن به روستای خور شدیم روستای خوزنکلا واقع در 17 کیلومتری جاده کرج چالوس میباشد

در همان دقایق اولیه جاده یخ زده و عدم داشتن زنجیر چرخ بعضی از اعضا، به صلاحدید سرپرست برنامه آقای سیامک ساسانی برنامه کنسل شد و تصمیم بر این شد به قله سایت صعود کنیم .

ساعت حدود 9:30 صبح از روستای وسیه استارت زده شد روستای وسیه انتهای حصار و در ورودی شرقی کرج واقع شده است  پس از گذشتن از میدان وسیه و گذر از تونل زیر گذر جاده چالوس وارد دره وسیه می شویم ، این دره به سمت شرق تا قله دشته ادامه دارد. در راه تا رسیدن به انتهای دره وسیه در فصول گرم سال حداقل ۲چشمه وجود دارد که طبعا در فصل زمستان این چشمه ها یخ زده اند. مسافت از میدان وسیه تا آخرین چشمه چیزی در حدود ۵ کیلومتر می باشد که با شیب ملایم از وسط دره وسیه تاآخرین چشمه که معمولا محل اتراق گردشگران و کوهنوردان است ادامه دارد. اما پس از آن و برای صعود به قله دشته باید مسیری در حدود ۲.۵ کیلومتر و با شیب بیشتری را طی کرد.ساعت 13:30 روی قله بودیم

قله سایت ( دشته )  در شرق کرج و  از جنوبی ترین قله های البرز مرکزی می باشد و 2514 متر ارتفاع دارد از فراز این قله شهرهای تهران و کرج بخوبی پیداست

قله هایی که در طی مسیر دیده می شود  از شمال قله های  چشمه شاهی،  لیچه - لیزه - پورا -  شاه دژ  میره تا قله های چال - سی چال - سیو چال

قله های دماوند، منار، ناز، کهار، هفت خوانی، عظیمیه و دوبرار کرج از بالای این قله قابل مشاهده می باشند.

مسیرهای مختلفی برای صعود به قله سایت (دشته)  وجود دارد مانند دره وسیه، کلاک بالا، گرمدره و روستای کندر.

ساعت 15:10 دقیقه به روستای وسیه رسیدیم کنار ماشین ها و پایان برنامه

گزارش نویس : زهرا خلیلی

تیم کرجی : گروه شیفتگان پرواز

تیم ما از تهران : حمید علیزاده سعیده بهزاد افشار زهرا خلیلی

همه جا با من معبود من...
ما را در سایت همه جا با من معبود من دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2kuchmorghan3 بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 6:16