صعود به قله ازگی

گزارش کوهنوردی نهم بهمن 99

قله ازگی واقع در جنوب ارتفاعات پهنه حصار یکی از قلل نزدیک واریش و وردیج

ارتفاع : 2700 متر

سطح برنامه : بسیار سبک (مناسب افراد مبتدی و تازه کار )

چشمه آب : مسیر دره شرق قله دو چشمه آب وجود دارد

آنتن دهی موبایل : مطلوب

زمان صعود : دو ساعت با گامهای آرام

زمان فرود : یکساعت

روی قله مسطح است .

قله های قابل مشاهده : دماوند از دور - قله سایت سمت چپ مسیر پاکوب - قله های لیچه و لیز . واریش و پهنه حصار و چشمه شاهی

شرح برنامه :

بعد از یکسال بخاطر مشکلات ویروس کرونا این اولین صعود گروهی متشکل از 20 نفر از همکاران مخابرات تهران بود

هدف قله ازگی ارتفاع تقریبی 2700 متر (با گوشی موبایل من) یکی از قلل نزدیک واریش و وردیج، جنوب ارتفاعات پهنه حصار انتخاب شده بود.

محل قرار کنار اتوبان کرج ادامه همت حدود ده کیلومتر بعد از ایران مال، خروجی مابین ایستگاه برق و پمپ بنزین ساعت 6:45

بعد از یک ربع رانندگی اولین دوراهی سمت چپ و از کنار چشمه مسیر سمت راست انتخاب شد تا به فضایی رسیدیم که 12 تا ماشین گروه را تونستیم پارک کنیم، ساعت 7 کوهنوردی در جاده سمت چپ پارکینگ را آغاز کردیم، بعد از حدود ده دقیقه پیاده روی در روی آسفالت با مشاهده تابلو ورود ممنوع و از محل خاک برداری شده سمت راست صعود را شروع کردیم

بعد از ده دقیقه به یال رسیدیم، مسیر کاملاً مشخص و قله در دید رس بود

در ساعت 9:30 به قله رسیدیم.

یکساعت توقف در قله طول کشید (صبحانه و عکس و گفتگوهایی که یکسال جمع شده بود!)

مسیر برگشت دره شرق قله انتخاب شد که از ضلع شمالی وارد جاده ماشینهای آفرودی و چتربازان شدیم

ساعت 11 به چشمه توی دره رسیدیم بعد از 20 دقیقه توقف نهایتا ساعت 12 مجددا در پارکینگ بودیم.

گزارش نویس : ناصر عبدی

سرپرست برنامه : ناصر عبدی - حسین امیری

شرکت کنندگان : امجدالدین اشکیانی - علی محمدی - آرام بیگلری - نرگس شهبازی - زهره منافی - نرگس فرهادی - اکرم ترابی - حاجیه دلجوان -فرخنده معمار زاده -  مریم سلطان محسنی - مریم حسینی - میرزایی - عباس نوروزی - احمدی - بهرام حیدری -علی فرساد - حسین امیری ذریه - ناصر عبدی - زهرا خلیلی

ابتدای مسیر سمت راست جاده .. عکس از ناصر عبدی
نمای قله ی سایت با توپک ها ی سفید  - عکس از : زهرا خلیلی
ابتدای مسیر برگشت از سمت شمال شرقی قله بسمت جنوب شرقی - عکس از عباس نوروزی
اولین چشمه و اصلی در مسیر برگشت دره - عکس از مریم سلطان محسنی
عکس بانوان شرکت کننده : به ترتیب از راست به چپ : نرگس شهبازی - فرخنده معمار زاده - حاجیه دلجوان - زهرا خلیلی - آرام بیگلری - زهره منافی -اکرم ترابی - مریم حسینی - نرگس فرهادی
عکس از: بهرام حیدری
همه جا با من معبود من...
ما را در سایت همه جا با من معبود من دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2kuchmorghan3 بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1399 ساعت: 6:16