گزارش صعود به قله طلا واقع در شهر پیشوا

به نام خدای کوهها و دشتها

گزارش صعود به قله طلا در پیشوا 13 دیماه 1398

تلفیقی از کویرنوردی - کوهپیمایی

نام این قله در نقشه مکرش است و در ۲۰ کیلومتری شهر پیشوا واقع شده است ، افراد محلی به آن قله طلا هم می گویند، زیرا در گذشته  فکر می کردند در این محل طلا وجود دارد و حتی چندین حفاری غیر مجاز هم انجام شده است که آثار آن روی قله مشهود است.

نام دیگر این قله، قله ی تاج خروسی است به این علت که شکل قله از دور مانند تاج خروس می باشد. ارتفاع قله از سطح دریا ۱۴۵۰ متر است و ارتفاع نقطه صعود از سطح کویر ۹۰۰ متر و ارتفاع طی شده برای صعود ۵۵۰ مترولی مسیر طولانی ست. این قله برای عموم ناشناخته است.

پیمایش : 19 و نیم کیلومتر

سرقدم : آقای کلائی

عقبدار : آقایان  ظفر –حسن صالحی – ایمان مرحمتی

شرح صعود :

ساعت 5:30 دقیقه صبح از محل قرارمان خیابان ستارخان به سمت پیشوا حرکت کردیم  بعد از رسیدن به سه راه پیشوا آقای حیدری رئیس محترم هیأت کوهنوردی پیشوا و آقای کلائی راهنمای خونگرم و آقای ظفراز همراهان هیأت کوهنوردی پیشوا و عضو گروه سیمرغ منتظر بودند با هم همراه شدیم و از   روستاهای جلیل آباد، محمود آباد و شورقاضی عبور کردیم و در حدود ۲ کیلومتر با میدل باس در جاده خاکی، داخل کویر حرکت کردیم،

ساعت 8:18 دقیقه با رسیدن به پای کار با 35 نفر حرکت شروع شد از همان ابتدا منطقه بسیار دیدنی و جذاب ما را مجذوب خود کرد .

کویری بسیار زیبا با خاک قرمز رنگ و سنگهای زینت شده بدست طبیعت .. نوع دیگر سنگهای گچی که بشکل آیینه ای در زیر نور خورشید میدرخشید  در منطقه فراوان دیده می شد .

با چند صعود و فرود از تپه های زیبا  ، ساعت 12:22 ظهر به قله رسیدیم .

روی قله تابلویی از تصویر «زنده یاد دکتر علیرضا بروجردی » نصب شده بود.

( دکتر علیرضا بروجردی در مرداد ماه سال 1396 در حال صعود به قله «لنین» در کوهستان‌های جنوب قرقیزستان به علت کمبود اکسیژن، درگذشت. )

ساعت 13:45 دقیقه ظهر برگشت از مسیر یال سرخ سمت چپ و طولانی تر بود ..

ساعت 17  به محل ماشین رسیدیم

این برنامه زیبا و جذاب با میهمان نوازی اعضاء هیأت کوهنوردی پیشوا برایمان شیرین و با خاطره ای خوش به پایان رسید .

نفرات شرکت کننده از گروه کوهنوردی مخابرات منطقه تهران :

نرگس حسینی – بهاره خلیلی – فاطمه شهیدی فرد - زهرا خلیلی – آرام بیگلری –زهره فرجی -زهره عینعلی – مریم حسینی – مینا مولایی -حسن صالحی - احمد نجفی آذر-  حمید عرفانیان - عباس باقری – عباس نوروزی – رضا خیری – یوسف اصلانی – محمود قنبری – علی فرساد – محمودرضا سپهر – حسین حسینی – ناصرعبدی – محمد ناظمی – داود بیدار – حمیدرضا بیرامی – مجید ترکانی – علی محمدی – کاظم خدابخشی – تراب مهردوست – ایمان مرحمتی

گزارش نویس : #زهرا_خلیلی

جی پی اس مسیر - ارسالی از عرفانیان
عنوان : جی پی اس مسیر سمت چپ رفت سمت راست برگشت ارسالی از عرفانیان

همه جا با من معبود من...
ما را در سایت همه جا با من معبود من دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2kuchmorghan3 بازدید : 490 تاريخ : يکشنبه 6 بهمن 1398 ساعت: 17:36