صعود به بلندترین قله ایران و زیباترین قله جهان - دماوند ( جبهه غربی )

به نام تواناترین واژه ها

صعود به بلندترین  قله ایران و زیباترین قله جهان - دماوند ( جبهه غربی )

چشمان مان برای دیدنش سرشار از شوق

دستان مان برای در آغوش کشیدنش بیقرار

قلب هامان برای دوست داشتنش مملو از عشق

گام هامان برای لمس بودنش استوار و پرشتاب!

چه جذبه ای ست در این بلندکوه ِ زیبا که اینچنین دل ها را تنگ ِ دیدنش می کند؟

چه نیرویی ست که تو را برای رفتن و قدم برداشتن بر بلندایش توان می بخشد؟

"دماوند" این سرفراز ِ کشیده تا اوج ِ آسمان!

نام برنامه: صعود به قله دماوند از جبهه غربی زمان: 27الی 29/مرداد/94

نوع برنامه: کوهنوردی

امکانات: وجود دامداران و زنبورداران در منطقه ، چشمه آب ، آنتن دهی موبایل ، بودن رودخانه در مسیر. پوشش گیاهی: درختان افرا و بوته های درمنه، آویشن،گلهای شقایق وحشی حیوانات و پرندگان در منطقه: روباه، گرگ، پلنگ و حیوانات اهلی توسط دامداران منطقه و پرندگان هوبره ، دراج،کبک. موقعیت جغرافیایی: رشته کوه البرز به سه بخش البرز شرقی و البرز غربی و البرز مرکزی تقسیم شده است که کوه دماوند در البرز مرکزی واقع شده ،عرض البرز مرکزی در ناحیه کوه دماوند حدود 100کیلومتر است و دماوند در شمال کشور واقع شده است و مساحت کل زمینهایی که توسط ارتفاعات کوه دماوند پوشیده شده شامل تمامی مساحت دهستان بالا لاریجان است که حدود 700 کیلومتر مربع است. کوه دماوند در جنوبی ترین قسمت استان مازندران و در 85 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده این کوه در شهرستان آمل بخش لاریجان در دهستان بالا لاریجان واقع شده، کوه دماوند از شمال به رودخانه تینه، از شرق و جنوب به رودخانه هراز و از غرب به رودخانه دلی چای محدود است. و از چهار ضلع امکان صعود دارد.

گزارش برنامه:ساعت 6 بعدازظهر روز سه شنبه با یک دستگاه اتوبوس از مجتمع شهید یگانه به سمت پلور حرکت کردیم و در ساعت 8:45 به قرارگاه پلور رسیدیم

تیم جبهه جنوبی با دودستگاه نیسان به سمت مسجد صاحب الزمان حرکت کردند تا شب رادر آنجا اقامت داشته باشند

تیم غربی در همان قرار گاه شب را گذراندند و صبح با ملحق شدن تعدادی از نفرات در ساعت 6:10 دقیقه به سمت پارکینگ غربی حرکت کردیم که بعد از حدودا 2 ساعت به آنجا رسیدیم

سه نفر از همنوردان (آقایان : نیک منش ، مطلب زاده ، وزیری) مسئولیت کوله ها را بر عهده گرفتند و بقیه همنوردان به سرپرستی جناب آقای ابراهیمی به سمت پناهگاه سیمرغ حرکت کردند و پس از حدودا 3 ساعت به آنجا رسیدند

نفرات مسئول کوله ها هم تا ساعت یک بعدازظهربه همراه همه وسایل  خود را به پناهگاه رساندند

پس از کمی استراحت و بر پا نمودن چند چادر در ساعت 4 بعدازظهر جهت هم هوایی تا ارتفاع 4521 متر بالا رفتیم و حدودا دو ساعت را در ارتفاع بودیم و به پناهگاه بر گشتیم تا برای صعود فردا آماده شویم

صبح روز پنج شنبه ساعت 3 صبح بیدار شدیم پس از صرف صبحانه مختصر ساعت 4:10 پناهگاه را برای صعود به بام ایران ترک کردیم

پس از حدودا 7 ساعت پیاده روی در هوای سرد  در ساعت 11:20 دقیقه همه افراد تیم موفق شدیم با سلامت کامل بر روی قله زیبای دماوند ایستاده و همه باهم خداروشکر کرده و عکس یادگاری گرفتیم

ساعت 12 فرود به سمت پناهگاه شروع شد و حدودا ساعت 16:45 به پناهگاه برگشتیم و پس از جمع کردن وسایل و حرکت به سمت پارکینگ در ساعت 20 به محل اسقرار نیسانها رسیدیم و حدودا دو ساعت بعد در قرار گاه پلور دوستان جبهه جنوبی را ملاقات کردیم

در ساعت حدودا 12:30 دقیقه با رسیدن به مجتمع شهید یگانه پرونده امسال صعود به قله دماوند نیز با خاطرات شیرین بسته شد .

نفرات شرکت کننده :

آقایان : سپهر ، توکلی ، پور امینی ، خدادادی ، ابراهیمی ، بهادر ، علیمحمدی ، نیک منش ، مطلب زاده ، وزیری

خانمها : ترابی ، خلیلی ، منافی

میهمانان :

آقایان (همدان) : حسنی ، حبیبی ، اخوان - خانم حسینی

سرپرست و سرقدم تیم غربی : وحید ابراهیمی

ثبت لحظات و عکس : حمیدرضا علیمحمدی

عقبدار و امدادگر : سید علیرضا وزیری

در پایان از لازم میدانم از زحمات همه مسولین و همنوردانی که در اجرای این برنامه زحمت کشیدند مخصوصا آقایان نجفی و نورزاد تشکر و قدردانی کنم

تنظیم گزارش : سید علیرضا وزیری

گامهایتان در رکاب کوه و دشت استوار باد

همه جا با من معبود من...
ما را در سایت همه جا با من معبود من دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2kuchmorghan3 بازدید : 309 تاريخ : شنبه 24 مهر 1395 ساعت: 7:51