صعود به قله ی روته ( لواسان - روستای روته ) 3230 متر به افتخار عظیم قیچی ساز

صعود کوهنوردان مخابرات استان تهران به قله روته  ( 3230 متر ) به افتخار عظیم قیچی ساز– 31فروردین 96

گزارش برنامه صعود به قله روته به ارتفاع 3230 متر– 31فروردین 96

ساعت 5:20 صبح روز پنجشنبه 31 فروردین 1396 ، 20 نفر از همنوردان ، پس از ادای نماز صبح  از محل ساختمان شهید یگانه ( شادمان ) به سمت فشم و روستای روته حرکت کردیم ، با توقف کوتاهی در میدان فشم ، ساعت 7 صبح ، به روستای روته رسیدیم، خنکی هوا بقدری بود که پس از پیاده شدن از مینی بوس کاملا" احساس سرما کردیم و بعضی از همنوردان لباس اضافه کردند. پس از دقایقی آمادگی، حرکت خود را از روستای روته ، از سمت چپ رودخانه آغاز کردیم ، و نیمساعتی پیش رفتیم ، اما مسیری که آقای وحید ابراهیمی مسئول کمیته فنی در GPS آماده کرده بود سمت راست رودخانه و از روی یال سرخ رنگ بود ، با اینکه یکی از همنوردان این مسیر رانیز تایید میکرد ترجیح دادیم برگردیم و حرکت خود را از سمت راست رودخانه ادامه بدهیم با این وقفه ساعت 8 صبح روی مسیر جدید حرکت را روی یک شیب تند  آغاز کردیم ، پس از 45 دقیقه کوهپیمایی سه تن از همنوردان بدلیل مشکل زانو درد ( البته بدلیل نداشتن تمرین و آمادگی جسمانی) تصمیم به فرود گرفتند و از تیم جدا شدند.

به صعود ادامه دادیم و پس از هر ساعت گذشت زمان بدلیل شیب زیاد مسیر دقایقی برای نوشیدن آب و استراحت توقف داشتیم ، ساعت 10 درمسیر ، گروهی را دیدیم که روی خط الراس بودند و بنظر میرسید بزودی قله را صعود خواهند کرد  به ارتفاع 2800 متر که رسیدیم قله زیبای دماوند در سمت راست دیده میشد در این ارتفاع دو نفر دیگر از همنوردان از گروه جدا شدند و گروه به صعود خود ادامه داد تا به مسیر صخره ای رسیدیم که به گروه کوهنوردانی که صعود کرده بودند و درحال فرود بودند برخوردیم و پس از خوش و بش با آنان به ادامه مسیر از روی صخره ها بصورت دست به سنگ ، پرداختیم. در قسمت هایی از مسیر شیب تندی نزدیک به خط عمود وجود داشت اما باعث میشد سریعتر به ارتفاع بالاتر برسیم، بالاخره ساعت 12:20 در هوای بسیار مطبوع و خنک بهاری پا بر روی قله زیبای روته گذاشتیم . قله های سرکچال 1و2 و 3 به ارتفاع تقریبی 4210 متر، قله کلون بستک به ارتفاع 4150 متر و توچال به ارتفاع 3960 متر و قله با شکوه دماوند در اطراف ما مشاهده می شدند.

سرود ای ایران را سردادیم ، عکسهای گروهی و تکی گرفته شد و مشغول خوردن خوراک و صبحانه و ناهار با هم شدیم . سه همنوردی که از ما جدا شده بودند تماس گرفتند و ضمن جویا شدن از حال همنوردان ، خداحافظی و راهی تهران و منزل شدند .

باد شروع به وزیدن کرد و ابرهای تیره را می آورد که تصمیم گرفتیم سریعتر اقدام به  فرود نماییم و حدود ساعت 13:10 از قله سرازیر شدیم و در مسیری شبیه شن اسکی پایین می آمدیم  با دو توقف کوتاه برای خوردن آب و میوه ، ساعت 15:40 به مینی بوس رسیدیم ، سه همنورد دیگر که در مرحله دوم از گروه جدا شده بودند ، تماس گرفتند و اعلام نمودند که به  سلامت به مقصد رسیدند.

ساعت 16 از روستا به سمت تهران حرکت و حدود ساعت 18 در محل ساختمان شهید یگانه ، به امید یک صعود دیگر ، این برنامه را به پایان بردیم.

اسامی همنوردان شرکت کننده در برنامه :

خانمها: حسینی، خلیلی، فرهادی، لواسانی، منافی، محسنی، هوشیار

آقایان: ابراهیمی، توکلی، جعفری، سپهر، شفیق، عبدلی، علیمحمدی، فتح الهی، فرساد، قادر، کازرونی، ملکی و نوروزی

سرقدم: حسن توکلی

عقب دار:فرید کازرونی

هماهنگی و گزارش : زهرا لواسانی

همه جا با من معبود من...
ما را در سایت همه جا با من معبود من دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 2kuchmorghan3 بازدید : 168 تاريخ : جمعه 20 مرداد 1396 ساعت: 13:56